Hedda Bäcklin
Rädda våra vilda bin och pollinatörer

Rädda bina med en gåva💝

Vi har startat en insamling för att rädda våra vilda bin. Bina är nämligen livsviktiga för vår matproduktion och hela ekosystemet.

Men en tredjedel av våra vilda biarter är på väg att försvinna! Gifter, matbrist, ett förändrat landskap och klimatförändringar hotar våra vilda trädgårdsmästare. Det kan få allvarliga konsekvenser för mänskligheten och den biologiska mångfalden.

Stöd gärna vår insamling! Tillsammans kan vi rädda bina!

Tack!

Genom de gåvor som samlas in kan Naturskyddsföreningen jobba för ökad biologisk mångfald genom ett mer hållbart jordbruk, mer ekologisk mat och fler naturbetesmarker och ängar. Detta är saker som alla gynnar våra vilda bin och pollinatörer.

• Lena  Larsson Lena Larsson gav 200 kr

• Ann-Charlotte  Nordqvist Ann-Charlotte Nordqvist gav 100 kr

• Jenny Rudenstål Jenny Rudenstål gav 50 kr

• Daniel Hofmann Daniel Hofmann gav 100 kr