Tomattantens #ingatomaterutanbin insamling

Maria Erdmann
Operation: Rädda Bina

Tomattantens #ingatomaterutanbin insamling

Jag har startat en insamling för att rädda våra vilda bin som bland annat pollinerar tomatblommor och hjälper till att skapa tomater. Bina är nämligen livsviktiga för vår matproduktion och hela ekosystemet.

Men en tredjedel av våra vilda biarter är på väg att försvinna! Gifter, matbrist, ett förändrat landskap och klimatförändringar hotar våra vilda trädgårdsmästare. Det kan få allvarliga konsekvenser för mänskligheten och den biologiska mångfalden.

Stöd gärna min insamling! Tillsammans kan vi rädda bina!

Tack!

Genom de gåvor som samlas in kan Naturskyddsföreningen jobba för ökad biologisk mångfald genom ett mer hållbart jordbruk, mer ekologisk mat och fler naturbetesmarker och ängar. Detta är saker som alla gynnar våra vilda bin och pollinatörer.
1 670 kr

Maria Erdmann gav 300 kr

• Annika Berhenheim Annika Berhenheim gav 300 kr

Tack Maria för fina tomatplantor och för att du hör det enkelt för oss att bidra!

• Birgitta Lundin Birgitta Lundin gav 150 kr

Tack för tomatplantorna 😊

• Mina Neumüller Malhotra Mina Neumüller Malhotra gav 100 kr

Tack på förhand för 🍅!