Saga Kindströmmer
Operation: RĂ€dda Bina

Jag har startat en insamling för att rÀdda vÄra vilda bin. Bina Àr nÀmligen livsviktiga för vÄr matproduktion och hela ekosystemet.

Men en tredjedel av vÄra vilda biarter Àr pÄ vÀg att försvinna! Gifter, matbrist, ett förÀndrat landskap och klimatförÀndringar hotar vÄra vilda trÀdgÄrdsmÀstare. Det kan fÄ allvarliga konsekvenser för mÀnskligheten och den biologiska mÄngfalden.

Stöd gÀrna min insamling! Tillsammans kan vi rÀdda bina!

Tack!

Genom de gÄvor som samlas in kan Naturskyddsföreningen jobba för ökad biologisk mÄngfald genom ett mer hÄllbart jordbruk, mer ekologisk mat och fler naturbetesmarker och Àngar. Detta Àr saker som alla gynnar vÄra vilda bin och pollinatörer.
Ge en gÄva

Saga Kindströmmer gav 50 kr

• Maria Halvorsen Maria Halvorsen
    Tack Saga för att du startat en insamling för att rÀdda bina! Lycka till med insamlingen :) HÀlsningar frÄn oss pÄ Naturskyddsföreningen