Spring för naturen

Nu kan du, ditt företag, skolklass eller organisation starta en insamling till förmån för Naturskyddsföreningen och koppla samman den med ett lopp ni tänkt att springa. En springtur ger en positiv effekt, men en springtur i naturen, ger ännu mer!

Genom att springa för naturen kan du öka kunskap och skapa engagemang till Naturskyddsföreningens viktiga arbete. Med din gåva som du springer in bidrar du till arbetet för att bromsa klimatförändringarna, bevarande av biologisk mångfald, friskare hav och vatten. Även jobba för ett hållbart och ekologiskt jordbruk och att minska miljögifterna i vår vardag föra ett hållbart skogsbruk och skyddande av värdefulla skogar.

Tre steg till en lyckad insamling

1. Berätta om vad du/ni gör och varför du/ni gör det

2. Sammanfatta initiativet i en kort text som beskriver vem/vilka som springer och varför du/ni väljer att springa för naturen. Vilka ska engagera sig i insamlingen? Är det medarbetare, vänner, kunder eller kanske tävlar ni mot något annat företag? För att stärka initiativet kan ni även matcha bidragen som kommer in till insamlingen. Ladda upp en bild eller företagslogga.

3. Dela insamlingen i olika forum, det kan vara i sociala medier, på intranät, eller nyhetsmejl. Passa även på att tacka alla som delar insamlingen och även dem som bidrar för att visa uppskattning och när insamlingen är slut, tacka igen och berätta hur mycket som samlats in.

Tack för ditt stöd!

Insamlat