Creado por:
Apoyando a:
Stå upp för naturen
Den 9 juni var det val i Europa. Ett av de viktigaste sådana på mycket länge, inte minst när det kommer till miljö- och klimatfrågor. Valresultatet som presenterades sent på natten skickar oroande signaler. Grupper som motarbetar en tydlig politik för klimat och miljö - och i vissa fall till och med vill montera ner befintlig politik - växte sig starkare. Det är allvarligt! Vi har inte råd med fem förlorade år. Vi behöver förändring nu - för klimatet, naturen och alla vi som bor på den här planeten.

Men trots, eller kanske på grund av, vår oroliga omvärld kavlar vi på Naturskyddsföreningen upp ärmarna och fortsätter vårt påverkansarbete för en ambitiös klimat- och miljöpolitik inom EU! Vi ligger på svenska EU-politiker, granskar politiken, tar debatten och kampanjar för en stark miljöpolitik.

Under den kommande europeiska mandatperioden kommer vi bland annat att jobba för skarpa klimatmål till 2040, ett förbud mot PFAS, en hållbar fiskepolitik, restaurering av skadad natur, skydd av EU:s ur- och naturskogar och en jordbrukspolitik för biologisk mångfald, klimat och lantbrukare.

Vi vet att det krävs handlingskraft och fart för att bygga en framtid att längta till. Och det är bråttom!

Ge en gåva till vårt arbete för miljö och klimat idag så blir du en viktig del i vårt påverkansarbete. Tack för att du är med!

Naturskyddsföreningen kämpar för att bromsa klimatförändringarna, bevara biologisk mångfald och skydda värdefulla skogar. För friska hav och vatten, färre miljögifter i vår vardag och ett hållbart jordbruk.
42.720 kr
0 Días restantes