Kerstin Bylund
Stå upp för naturen

Vi är många som är bedrövade över den nya regeringens avsaknad av miljö- och klimatpolitik. Miljödepartementet har lagts ned och nästan 60 miljarder har lagts på ett dåligt genomtänkt och genomfört elprisstöd. Om du som jag tycker att detta är riktigt kasst, kan vi hjälpas åt att skänka pengarna till något vettigt istället. Så har vi varit en mellanhand för att förmedla statliga pengar till något de själva valt att ignorera. ✌️✌️✌️

Tack!

Naturskyddsföreningen kämpar för att bromsa klimatförändringarna, bevara biologisk mångfald och skydda värdefulla skogar. För friska hav och vatten, färre miljögifter i vår vardag och ett hållbart jordbruk.

Kerstin Bylund gav 110 kr

• Martin Persson Martin Persson gav 5 000 kr

• Martin Persson Martin Persson gav 10 000 kr

• Annelie Einan Annelie Einan gav 300 kr

• Theresia Höglund Theresia Höglund gav 155 kr

Elstödet jag fick i maj. Absurt regeringen! Gör om, gör rätt!

• Jörgen Grahn Jörgen Grahn gav 419 kr

• Sandra Hane Sandra Hane gav 298 kr

• Johan Wkner Johan Wkner gav 1 484 kr

Ett vällovligt initiativ för att finansiera ändamålsenligt arbete för ett hållbart samhälle och en bättre miljö. Och en markering mot den girighet som driver miljöförstöringen.

• Annika Olsson Annika Olsson gav 5 000 kr

• Anette  Carlsson Anette Carlsson gav 500 kr

Eftersom vi nu fått ytterligare ett elstöd känner jag att jag måste ge en gåva till...

• Anna Wiklund Anna Wiklund gav 1 035 kr

Jag vill göra något för att kompensera för vår regerings minst sagt underdimensionerade klimatpolitik. Dessutom ett fint initiativ som jag vill stödja, inte minst för signalvärdet!

• Hans Kullberg Hans Kullberg gav 500 kr

Bra initiativ, men illa att man ska behöva bedriva fördelningspolitik själv ! Dessa skattepengar borde användas till annat än att finansiera välbärgade villaägares (som jag) elräkningar !

• Fuck  elstödet Fuck elstödet gav 181 kr

• Lars THOMSEN Lars THOMSEN gav 414 kr

Mitt ofrivilliga elstöd där det bättre behövs

• Daniel Rapp Daniel Rapp gav 936 kr

• Maria Thyr Maria Thyr gav 724 kr

Korrigerar lite av regeringens katastrofala miljöpolitik.

• Liselott Lindberg Liselott Lindberg gav 204 kr

• marie runnedahl marie runnedahl gav 556 kr

Den ökade koldioxidhalten i atmosfären håller på att ändra livsbetingelserna på jorden. Då väljer Sveriges regering att nedmontera klimatarbetet. Vi skänker därför vårt elstöd till naturen som behöver pengarna mer än vad vi gör.

• Sabina Asraf Sabina Asraf gav 300 kr

Bra initativ! Det hade också varit fint att se vad de insamlade pengarna gör för skillnad hos naturskyddverket. Hoppas dom bidrar till någon hållbart investering.

• Malgorzata Sokolowska Malgorzata Sokolowska gav 50 kr

• Kristin  Ek Kristin Ek gav 98 kr

• Alexander  Engström Alexander Engström gav 428 kr

Mer elprisstöd. Mer pengar till Naturskyddsföreningen.

• Anonym Anonym gav 1 000 kr

Skänker återigen merparten av detta märkliga stöd med helt obegripliga bedömningsgrunder. Hade känts mer rimligt att exempelvis finansiera nya gröna energislag än att samla billiga poäng inför nästa val.

• Mikael Jönsson Mikael Jönsson gav 1 368 kr

Bra initiativ. Här kommer mitt elstöd. En liten kompensation för regeringens obefintliga miljöpolitik.

• Malin Swartling Malin Swartling gav 3 348 kr

Bra initiativ. Elstödet är helt fel sätt att använda våra skattepengar på.