Lena Floberg
Date:
1 juli 2024
Tillsammans för klimatet!
Om vi hjälps åt, kan vi skydda det som inte får försvinna!
Svenska Naturskyddsföreningen är den förening som jag varit med i längst tid, i mitt liv. Jag blev medlem nån gång för ca 40-45 år sedan.... Då samlades in pengar för att rädda Taberg, rädda pilgrimsfalken, för att få tillgång till mer miljövänliga produkter att använda i vardagen, samt att stoppa utbyggnaden av kärnkraft i Sverige. I dag ser vi andra utmaningar: bl a genom att bin och andra pollinatörer riskerar att förvinna, en mängd invasiva arter dominerar områden i naturen. Skräp finns snart sagt över allt... Men tillsammans kan vi förändra. Vill du, kan du bidra till att rädda det som inte får förvinna till kommande generationer.

• Marie  Pettersson Marie Pettersson gav 300 kr

Grattis på födelsedagen från oss i Östersund! Kramar från Hans, Marie och Birk