Tretorn har startat en insamling till "Rädda Bina"-initiativet då detta är en oerhört viktig fråga för oss när det kommer till hållbarhet och vår planets välmående. Bin är avgörande för vår livsmedelsproduktion och för hela ekosystemet.

Just nu är en tredjedel av våra vilda biarter på väg att försvinna, vilket är en direkt följd av gifter, brist på föda och förändringar i landskapet. Genom att organisera denna insamling vill vi bidra till att sprida kunskapen och tillsammans arbeta för att motverka vårt klimatproblem. Detta är ett litet steg, men det är i rätt riktning.

Genom de gåvor som samlas in kan Naturskyddsföreningen jobba för ökad biologisk mångfald genom ett mer hållbart jordbruk, mer ekologisk mat och fler naturbetesmarker och ängar. Detta är saker som alla gynnar våra vilda bin och pollinatörer.

TRETORN gav 5 650 kr

• David Haglund David Haglund gav 200 kr

• Tretorn  Kollegorna Tretorn Kollegorna gav 5 650 kr

• Naturskyddsföreningen Naturskyddsföreningen