Jessica Fält
Rädda våra vilda bin och pollinatörer
Vi vill starta en insamling till minne av vår lilla pojke Sam som dog i en skolbussolycka den 16/12 2021. Han blev sex år gammal. Han älskade fjärilar och bin och humlor och brukade försöka fånga fjärilarna med händerna och var så försiktig! Han brukade prata med bina om de satte sig på en blomma i hans närhet. Så
vill du skänka en slant till bina, och för att skänka en tanke till vår älskade pojke gör gärna det! Tack och ta hand om dig!

Jag har startat en insamling för att rädda våra vilda bin. Bina är nämligen livsviktiga för vår matproduktion och hela ekosystemet.

Men en tredjedel av våra vilda biarter är på väg att försvinna! Gifter, matbrist, ett förändrat landskap och klimatförändringar hotar våra vilda trädgårdsmästare. Det kan få allvarliga konsekvenser för mänskligheten och den biologiska mångfalden.

Stöd gärna min insamling! Tillsammans kan vi rädda bina!

Tack!

Genom de gåvor som samlas in kan Naturskyddsföreningen jobba för ökad biologisk mångfald genom ett mer hållbart jordbruk, mer ekologisk mat och fler naturbetesmarker och ängar. Detta är saker som alla gynnar våra vilda bin och pollinatörer.
1 500 kr

Jessica Fält gav 200 kr

• Andreas sjöberg Andreas sjöberg gav 300 kr

Oliver hälsar till dig Sam❤️

• Jessica  Fält Jessica Fält gav 100 kr

• Alexandra  Etholén Alexandra Etholén gav 100 kr

Eftersom jag ofta tänker på Sam och delar hans kärlek för fjärilar, bin och humlor så känns det bara rätt. Jag tänker ofta på hans föräldrar och bror också.

Jessica Fält Jessica Fält: Tack så mycket!
  • Fredrik Weise Fredrik Weise gav 100 kr

Jessica Fält Jessica Fält: Tack så mycket

• Antonia Svensson Antonia Svensson gav 100 kr

Jag är Sams granne och jag tänker på honom varje dag. En fin insamling som jag gärna stöttar.

Jessica Fält Jessica Fält: Tack så mycket! <
  • Maria Zimmer Maria Zimmer gav 200 kr

Finaste Samuel! Moster o dina kusiner saknar dej sååå mycket! 💜

Jessica Fält Jessica Fält: Tack så mycket!
  • Tyra  Jönsson Tyra Jönsson gav 200 kr

Tyra ger i år detta till sina fröknar vid avslutningen , då utan våra bin/humlor kommer mycket av vad vi har idag försvinna ❤

Jessica Fält Jessica Fält: Tack så mycket! :
  • Camilla Naturskyddsföreningen Naturskyddsföreningen
    Lycka till med insamlingen 😊 Hälsningar från oss på Naturskyddsföreningen
  • Leila Jönsson Leila Jönsson gav 100 kr

Jag är Sams mormor, vill därför ge en gåva, och jag älskar också fjärilar och bin och humlor

Jessica Fält Jessica Fält: Tack så mycket! <
  • Jessica  Fält Jessica Fält gav 100 kr

Sam är min lilla pojke, och jag vill skänka en slant till något han brydde sig om!