ÅbynLadan
Rädda våra vilda bin och pollinatörer

För våra små vilda vänner

Hejsan!

ÅbynLadans vision är att det mesta vi gör ska fokusera på djur, natur och kultur. Förhoppningen är att de som vill ska hos oss kunna upptäcka och kanske tom lära sig något, låna en bok om myror eller gå en naturtipsrunda...
Att upplysa om och tillsammans med andra bidra till Naturskyddsföreningens arbete känns självklart. Alla kan vi hjälpa till att värna om våra viktiga vilda vänner.

Tack för ditt bidrag!
//Anna

Naturskyddsföreningens beskrivning:

Bina är livsviktiga för vår matproduktion och hela ekosystemet.

Men en tredjedel av våra vilda biarter är på väg att försvinna! Gifter, matbrist, ett förändrat landskap och klimatförändringar hotar våra vilda trädgårdsmästare. Det kan få allvarliga konsekvenser för mänskligheten och den biologiska mångfalden.

Genom de gåvor som samlas in kan Naturskyddsföreningen jobba för ökad biologisk mångfald genom ett mer hållbart jordbruk, mer ekologisk mat och fler naturbetesmarker och ängar. Detta är saker som alla gynnar våra vilda bin och pollinatörer.

ÅbynLadan gav 300 kr

• Karolina  Jonsson Karolina Jonsson gav 100 kr

Stödjer

• Catharina  Söderström Catharina Söderström gav 200 kr